On my own in Asia 'aaah'

Hectisch India

Hoi hoi,

Ik ben inmiddels in India en heb alweer super veel gedaan. Vorige werk zondag ben ik aangekomen. Het vliegveld op Colombo is echt super raar je moet echt super vaak je tas enzo laten scannen en het is allemaal een beetje chaotisch. Eenmaal naast het vliegveld, die al vanwege een wijziging later vertrok en toen ook nog vertraging had, wat mij niet zoveel uitmaakte maar de man naast me maakte zich er nogal druk om. Ik werd een beetje zenuwachtig van hem maar op een gegeven moment ging ie met me praten en praatte ik uit beleefdheid maar terug. Het was wel gezellig maar ook een beetje awkward en op een gegeven moment ging ie dingen zeggen als 'it must be faith that you sit next to me' en dat ie anders nooit met vreemden praat en dat ik maar de helft van een biertje mocht drinken en allemaal dat soort dingen. Hij zei ook dat hij het personeel wou slaan omdat hij door de vertraging zijn vlucht miste, pas maandagochtend verder kon, gedwongen was in een hotel te slapen en te laat kwam voor een vergadering. Maar ja met slaan kom je ook niet eerder bij je vergadering, zijn baas wist dat hij te laat kwam door zijn vlucht en hij had gewoon een gratis hotel. Maar de man werd boos omdat hij geen tandenborstel had en dus zijn tanden niet kon poetsen. Ach ja het leven is soms ook zo oneerlijk. Hij bleef ook maar praten dus ik was gedwongen de rest van mijn vlucht met hem te blijven praten en bij het uitstappen gaf ie me twee zoenen op mn wang ehh awkward..

Ik werd opgehaald door onze begeleider Jitender en naar het hotel gebracht waar al een aantal anderen waren.

Maandagochtend vertrokken we super vroeg met de bus naar Shimla, een reis die zo'n 10 uur duurt. Aan het eind draaiden ze een bollywood film waar ik misselijk van werd want ja ik word misselijk als ik niet naar buiten kijk.

Delhi was echt super warm, zo'n 40 graden, maar Shimla was gelukkig koeler omdat het in de himalayas ligt. Het is van origine de engelse hoofdstad van India, niet super groot, maar omdat het er koeler is gingen ze in de zomer daarheen. We kwamen daar ongeveer 5 uur 's middags aan en gingen bij een restaurant eten. Oh het eten in India is echt super lekker (super onverwacht XD) We eten vaak rotti en rijst met allerlei dingen erbij. Ik had gedacht dat ik het veel te scherp zou vinden maar dat valt over het algemeen wel mee.

Dinsdag begonnen we aan een trekking, het regende en ik en een andere jongen hadden geen regenjas dus ging Jitender poncho's voor ons kopen. Ik kreeg een blauwe met disneyvarkentjes erop, super cool. We hebben trouwens een groep van acht personen, Sofia en Parvana uit Zweden, Hanne uit Noorwegen, Abbey uit Australië en Zita, Meike en Oliver uit Nederland. Ik vind het een super leuke groep, niet te groot of te klein, we kunnen gezellig kletsen maar soms zijn we wel een beetje stil.

Anyway we begonnen onze trekking dus in de regen dat na een tijdje stopten. We liepen eerst bergaf en hadden lunch bij een riviertje onderaan waarna we een andere berg weer opliepen, nu in de zon wat een beetje warm was. Halverwege de berg kwamen we bij onze homestay waar we thee kregen, kaarten speelden en keken hoe ze het eten klaar maakten, wat overigens ook weer heel lekker was. Woensdagochtend om zeven uur ging onze trekking verder de berg op naar de top waar een hinditempel was. Parvana en Sofia gingen op een gegeven moment terug want ze vonden het te vermoeiend. Het was ook best zwaar, maar wel te doen en zeker de laatste helft was echt super mooi en gezellig. Best gek maar sommige stukken deden ons denken aan oostenrijk en een sound of music setting. We werden op eem gegeven moment gevolgd door een super lief kalf dat waarschijnlijk zijn moeder kwijt was. Eenmaal op de top van de Shali peak (zo heette die berg) aangekomen, die was trouwens zo'n 3100 meter hoog, bekeken we de tempel, hadden we lunch, maakten foto's en keken naar Shimla dat echt super ver weg scheen te liggen en waarvan we waren komen lopen, een enorm stuk tot mijn verbazing. We liepen om half 12 weer terug, ondertussen afval in plasticzakjes verzamelend. Halverwege werden we opgepikt door een auto, we haalden onze spullen en Sofie en Parvana op bik de homestay en reden terug naar Shimla waar we erachter kwamen dat ons hostel even geen water had en we dus niet konden douchen wat niet zo fijn was. Mijn benen zijn echt nog nooit zo stijf geweest als na die trekking, ik voelde me echt een oud vrouwtje als ik liep.

Donderdagochtend gingen we 's ochtends naar een monkeytempel wat eveneensop de top van een berg lag, het was niet zo ver maar wel super vermoeiend zeker met stijve benen. Het begon toen ook weer te regenen en dus liepen Oliver, Zita en ik weer in onze super sexy poncho's. De rest van de dag hebben we op de markt rondgehangen, gegeten, heb ik een super goed gesprek gehad met Meike in een café waar we de meest lekker brownie en bananencake aten (de combie was ook heel lekker) en de nachtbus naar Daramshala genomen die overigens niet zo luxe was als de eerste bus. In Daramshala hebben we 's ochtends eerst nog een paar uur geslapen waarna we gingen ontbijten, een boedhistische tempel bekeken (oh ja voor ik het vergeet Daramshala wordt ook wel het kleine tibet genoemd, er wonen daar super veel monniken en het is de verblijfplaats van de dalai lama, ik wou nog even op de thee gaan maar hij was er helaas niet) en naar een waterval liepen, 's middags hadden we tijd om te shoppen op de lokale markt daar.Zaterdag bekeken we een andere bhoedistische tempel en werkplaats, een engelse kerk (zeg maar een rooms-katholieke kerk) een oud kasteel en een theeplantage. 'S avonds namen we de avondbus terug naar Delhi, een luxe weer met een tv en een hele leuke indische film waar ik natuurlijk weer kapot misselijk van werd want ze laten die films ook de hele tijd zien in het berggedeelte van de reis met allemaal bochten dus. Heel leuk weer. Gister in Delhi was het weer veel te warm, 40 graden, en kreeg ik natuurlijk weer hoofdpijn ook al was ik voor mijn idee de hele dag aan het drinken. We gingen eerst naar de lotustempel (een soort meditatie/gebedsplaats in de vorm van een lotus), daarna naar het Ghandi museum wat best wel interressant was, bekekem we de Indische boog (een soort arc de triomf die de engelse hen hebben gegeven als monument voor alle gesneuvelde indische soldaten in de eerste wereldoorlog), we bekeken het huis van de president, die wederom ook niet thuis was dus weer geen thee en als laatste gingen we naar een grote hinditempel. We werden gelukkig overal heengebracht met de tuktuk dus dat was wel relaxed. 'S avonds moestem Meike, Jitender en ik 1,5 lang op ons eten wachten waardoor de anderen al lang klaar waren met eten, goede service maar niet heus. 'S avonds hebben we nog langs alle winkeltjes in onze straat gelopen. Jitender zegt de hele tijd dat je de mensen moet negeren als ze naar je roepen. Vanwege omstandigheden liepen we die avond drie keer langs dezelfde groep jongens/mannen die heep graag met ons wilden praten dus de derde keer hebben we maar een praatje met ze gemaakt. Umar, de jongen/man met wie ik praatte vroeg waarom we ze eerst negeerden en dat ze ook gewoon normale mensen waren en of mijn mama had gezegd dat ik niet met mensen mocht praten. Nou mama had dat niet gezegd maar Jitender wel en ik voelde me een beetje schuldig toen hij zei dat ze gewoon mensen waren. Hij wou mijn facebook hebben en zei dat als er iets was ik altijd een berichtje kom sturen, dat was wel weer aardig. Maar abbey vond ze te aardig en vertrouwde het geloof ik niet helemaal. Ik geloof dat ik een beetje naief ben... Ach ja tot nu toe is er niks gebeurd. Het is allemaal nogal hectisch en vermoeiend, de dingen die we doen zijn heel leuk maar ik heb echt enorm veel behoefte aan rust..

Liefs, Rianne

P.s. India is echt heel mooi maar je ziet wel heel goed het verschil tussen arm en rijk, vooral in Delhi daar heb je echt van die (halve) sloppenwijken. Best wel schokkend.

Reacties

Reacties

Ria Kloppenburg

Ben zooo benieuwd naar die sexy disney-poncho! :)

Janny van Leeuwen

Hey Rianne, vindt toch dat je alvast een foto van die mooie poncho op je weblog moet zetten. Ben wel heel erg nieuwsgierig.
Volgende keer wel eerst aankondigen dat je komt theedrinken..... past geloof ik bij die mensen.....

Hennie

Haha hier is er nog eentje benieuwd naar je mooie poncho. Die moet nu wel online Rianne. ;)

Blijft leuk om je verhalen te lezen!!
Geniet er nog even van de laatste weekjes!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active