On my own in Asia 'aaah'

Hilltibe the end

Hallo allemaal,

Ik zit nu op het vliegveld in Bangkok en moet nog 2 uur wachten voor mijn vliegtuig vertrekt, genoeg tijd om mijn blog weer is te updaten.. en aangezien ik nog steeds van de week hiervoor het laatste deel moet vertellen is dat ook wel nodig!

Donderdag 28 april hadden we dus die vermoeiende trekking gehad en bleven we kamperen op een grasveld. Vrijdagochtend moesten we alles inpakken en hadden we een super lekker ontbijt (bruin brood met Nutella en banaan <3). Na het ontbijt zouden we bij een soort resort gaan zwemmen maar het zwembad was dicht tot 12 uur en ter vervanging kregen we daar maar een half uurtje om gebruik te maken van de Wi-Fi (die het overigens niet meer zo goed deed toen 10 mensen tegelijk er gebruik van gingen maken en ook noch foto's en muziek gingen downloaden). Na het halfuur gingen we naar een markt waar we ingrediënten moesten kopen want we hadden die dag culturele Exchange wat betekende dat elk land een typisch eigen gerecht moest koken en een dans of iets dergelijks moest gaan opvoeren voor de lokale Akha mensen die op hun beurt dat ook zouden doen. Ik was gelukkig niet de enige Nederlander, er was nog een meisje uit Maastricht; Nienke, en we hadden besloten om hutspot te maken. Terug van de markt hadden we de tijd om te douchen en daarna gingen we aan de slag met koken. Hutspot is gelukkig niet zo moeilijk te maken maar het duurde ongelooflijk lang! We hebben serieus de hele middag (tot 5 uur) in de keuken gestaan omdat we heel lang moesten wachten tot het water kookte en toen tot alles goed gekookt was. Ondertussen met een 22 jarige Akha jongen gepraat die naar Nederland wilde en zich een hoedje schrok toen hij hoorde hoeveel dat voor hem zou kosten en zich oprecht verbaasde over het enorm grootte huis waarin ik woonde en ik toch wel heel veel ruimte over zou moeten hebben (Ik kan u allen meedelen dat we maar in een normaal ruitjes huis wonen en we vaak nog klagen over dat we een groter huis nodig hebben omdat niks past, maar ik daar nu toch iets anders over na ben gaan denken want ja die jongen had toch eigenlijkook wel een beetje gelijk). Om 5 uur zouden een aantal lokale Akha mensen komen maar net opdat moment begon het half te gaan stormen; het waaide en tegen de heel erg hard, en de Akha mensen zouden niet komen als het stormde. Gelukkig heeft Tho ze met de auto gehaald en ook het feest doorgaan!

Het begon met een soort afscheidsritueel, er waren 6 Akha mensen die op krukjes in een kringetje rond een laag tafeltje zaten. Wij moesten van oud naar jong gaan zitten (ik was zowaar de vierde in de rij en was 2 dagen ouder dan Niklas, wat hij niet zo leuk vond en die dus op 25 december jarig was. Een voor een werden we naar voren geroepen, de oudste als eerste, en moesten ook op een krukje in de kring gaan zitten. Je moest je handen open over elkaar leggen en dan kreeg je een stukje hard gekookt ei wat je moest eten daarna kreeg je een shotje whiskey of wodka (ik ben even vergeten welke het ook alweer was) en thee, die twee zijn de heilige dranken, vervolgens kreeg je van alle zes de personen een rood wit groen touwtje ik je arm geknoopt en kreeg je een heel, ongepeld, hard gekookt ei. Dat ei stelde je ziel voor (dus je moest er heel voorzichtig mee zijn) en dat moest je op eten als je uit het dorp was want dat zou dan geluk brengen. Na de hele ceremonie deden de Akha (ze hadden trouwens allemaal traditionele kleding aan) dansen en zingen waarbij we natuurlijk mee moesten doen. Vervolgens moest ieder land zijn eigen performance houden, waar nietmand echt veel zin in had. Jackie (Duitsland) en Lena (Oostenrijk) deden een walz, daarna gingen Nienke en ik, we hadden geen idee wat een typisch Nederlands dans was dus hadden we maar besloten Marco Borsato met dromen zijn bedrog te gaan zingen. Ik was super zenuwachtig en ik geloof dat het nergens naar klonk, ik kan best zingen maar niet als iedereen kijkt. De rest van de mensen had niet echt iets voorbereid maar besloot ter plekke maar de macarena te gaan doen (waarbij wel, als vrijwilligers, allemaal maar mee deden). Na al deze vervelende dansverplichtingen gingen we eten maar ook dat moest met een soort ceremonie gebeuren. De Akha mensen gingen weer in hun kring zitten waarna elk land vervolgens een beetje van hun gerecht aan hun moest geven nadat de personen zich hadden voorgesteld, hadden gezegd waar ze vandaan kwamen en wat voor gerecht je had gemaakt. Als presenterend persoon moest je eerst zelf een hap nemen van gerecht waarna de Anja mensen het gingen proberen, voor het geval dat je je eten vergiftigd had. Na dat elk land was geweest konden we eten, het was allemaal heel erg lekker en de hutspot viel bij iedereen heel erg in de smaak!

'S avonds gingen we weer weerwolven (mevrouw de Leeuw Weerwolven is een spelletje dat internationaal bekend is) en in een ronde was ik cupido en ik koppelde Jackie en Maya aan elkaar maar wat bleek Jackie en Maya waren ook de weerwolven wat echt super grappig was!

Zaterdag moesten we onze tassen inpakken en zouden we 's avonds met de bus vertrekken. 'S ochtends gingen we naar een waterval, maar eerst hadden we allemaal ons ei opgegeten behalve Alistair want hij houdt niet van ei, we moesten daarvoor eerst 1 km door een soort jungle lopen, wat, zowel de waterval als de jungle, echt super mooi was! We hebben daar ook een tijdje gezwommen, ook onder de waterval, maar het water was wel best wel koud. Toen we terug waren bij de truck en we ons konden omkleden bij een toilet daar kwam Alistair er achter dat hij zijn boxer vergeten was bij de waterval en toen moest ie de rest van de dag met alleen een broek, zonder ondergoed, lopen waar hij een beetje ongemakkelijk van werd. Het zit hem ook allemaal niet mee, maar ja dat krijg je er van als je je ei niet eet... Na de waterval gingen we naar de white temple, qua stijl wat anders dan andere tempels maar ik vond hem daarom mooier! Daarna hadden we lunch (wat ik een keer echt lekker vond!!) en gingen we naar the Black house, een museum. Om 6 uur werden we op de bus gezet en om 4 uur kwamen we weer aan in Singburi. Nou ja niet allemaal want Lena, Maya en Sarah gingen zelf reizen en Jackie en Alistair gingen naar Bangkok; Jackie omdat ze naar Sri Lanka ging en Alistair omdat hij naar Singapore ging.

Zondag heb ik de hele dag een beetje in mijn eentje in the twin house rondgehangen omdat mijn vrienden allemaal weg waren... gelukkig kon ik nog wel skypen met mijn ouders :)

Liefs,

Rianne

Reacties

Reacties

janette Kloppenburg

Ha Rianne, Gaaf verhaal en ook leuk om mee te maken denk ik! Nog bedankt voor je kaartje! Iedereen hier vond het erg leuk!
Heel veel liefs en groeten van ons

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active