On my own in Asia 'aaah'

Forestry conservation second half

Hooi,

Ik ben weer terug in Singburi althans niet voor lang meer want om 8 uur vanavond (over 1,5 uur) vertrek ik naar mijn volgende project: the hilltribe, wat een project is waar je leeft bij wat meer traditionelere Thai en hen helpt me hun bezigheden daar.

De rest van vorige week was niet zo heel bijzonder verder. Donderdag gingen we weer verder met greppels graven en hadden verder veel vrije tijd. Vrijdag gingen we gelukkig iets anders doen dan graven, we moesten een soort bosjes omhakken (met een soort ploegachtig iets) het was niet zo heel moeilijk alleen de bosjes zaten vol met een soort kleine zaadjes, het leek een beetje op de pluizige zaadjes van een paardenbloem, en dus wanneer je eraan zat vlogen ze allemaal weg. Natuurlijk stond de. wind naar je toen gericht en was je plakkerig van de warmte dus zat je onder die zaadjes wat echt heel vervelend zat, en juist die dag had ik geen lange mouwen t-shirt aan.

'S middags gingen we naar een paddenstoelenboerderij, het stonk er best wel en we hebben er mushroom thee gedronken wat best raar smaakte (ze hadden zelfs mushroom ijs!!! Maar dat heb ik niet geprobeerd)

Zaterdagochtend vertrokken we om 7 uur 's ochtends, ik had geen tijd meer voor ontbijt dus kocht ik ergens mijn ontbijt; tosti's met ham en kaas en melk (eindelijk weer een normaal ontbijt :D)

We kwamen om 12 uur weer in Singburi. Jackie en ik hadden het plan om naar Kanchanaburi te gaan en daar een tijgertempel en een waterval te bezoeken en een nachtje in een hostel te slapen. Maar het bleek dat de tijgertempel gesloten was en dat je niet met de taxi kon maar een rare ingewikkelde busreis moest maken wat we uiteindelijk maar niet hebben gedaan.. kennelijk was drie uur van te voren een weekendtrip plannen niet haalbaar...

Maar 's middags gingen we (Jackie en ik) wel naar een soort restaurant waar we warme chocolademelk/ijskoffie hebben gedronken en frietjes hebben gegeten, wat ook heel gezellig was!

Aankomende week heb ik geen Wi-Fi dus dat wordt weer een week afkicken!!!

Liefs, Rianne

Reacties

Reacties

Laurens

Heel erg leuk weer om je bericht te lezen Rianne!! Veel succes en plezier deze week! We horen aan het einde van de week wel weer je berichtjes!!

Henrieke

Haha was het nog niet warm genoeg dat je warme chocolademelk ging drinken?

janny van Leeuwen

Warme chocolademelk in een erg warm land......past toch niet. Veel succes volgende week. Hoe hou je het vol zonder wifi.....;)
Lieve groet en veel succes tante Janny :)

NB!! Ik lees geen spinnen en andere 'huisdier' verhalen meer. Zijn ze er niet meer of heb je gewoon een goed afsluitbare kamer.

a.j.de leeuw.

tipje:even af en toe een dagje in je bed kruipen en dekens over je hoofd!
heel herkenbaar hoor zo'n dip-dag.
ik ken het van mijn kinders toen zij ook voor langere tijd in het buitenland verbleven
ik heb nog wat voor je opgezocht:
de thai leven 543 jaren verder.dus nu is het daar het jaar 2559!
en dat wittige water op nieuwjaarsdag was water met talkpoeder vermengd.
de thaise vrouwen schijnen vaak talkpoeder op hun gezicht te wrijven,dat vinden ze mooi.
leuk, dat je nu gaat kennis maken met de bevolking
en hun gewoonten.
ik ben erg benieuwd hoe jij dat gaat ervaren....
maar gelukkig dat je eerst wat hollandse kost hebt gehad.
(smaken de frietjes daar net zoals hier?)
in nederland heeft iedereen zijn winterspullen weer uit de kast gehaald,zo koud....brr!
veel plezier hoor de komende dagen.
liefs.
.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active