On my own in Asia 'aaah'

Stof en andere verschijnselen

Hallo allemaal!

Ik ben nu in Wang Nam Khiao en doe deze week het forestry conservation project. Een project waarbij je rangers helpt bij het onderhouden van het bos en de dieren daarin.

Maandagochtend zijn we om negen uur vertrokken. We hadden een 5 uur duurende reis. Maar halfverwege hadden we lunch en gingen we een waterval bekijken wat echt super mooi was (en heel toeristisch) we gingen even met onze voeten in het water wat echt super lekker was, daarna reden we weer verder en ineens regende het gewoon!!!! Iedereen zat ook in het begin van huh het ruikt naar regen en vlak daarna ging het ineens echt keihard regenen. Het was super lekker (even niet zo warm) maar het duurde maar 5 minuten. Daarna heeft het nog een keer wat langer geregend. Super gek want ik verwachte echt geen regen.

We kwamen 's middags aan bij het forestry view huis. Oh dit project doe ik trouwens samen met Alistair en Henning maar de mensen van the Buddhism week zitten in hetzelde huis, dat zijn vier anderen waaronder Jackie. We kregen onze kamer toegewezen, ik zit weer in 14 en het is weer een heel eind lopen, alleen deze keer zitten we op een heuvel en moet ik dus heel veel trappen op en af -_-' Oh ik kwam er trouwens laatst achter dat mijn kamer in Singburi dus gewoon een nummer boven de deur heeft hangen (14 dus) en een gewoon Engelse naam heeft: Rose, ik dacht in het begin dat er iets in het Thais opstond, lekker wakker weer). De kamers hier vallen een beetje tegen, ze zijn niet zo heel schoon als de vorige twee kamers wat een beetje jammer is. Toen ik mijn kamer binnen kwam bleek dat mijn hordeur niet echt goed dicht kon (heel praktisch weer) en dat er allemaal kleine miertjes vanaf mijn deur de kamer inliepen, dat heb ik maar gelijk gezegd en toen we 's middags naar een markt gingen hebben ze dat schoon gemaakt. 'S avonds wilde ik mijn tanden poetsen en zie ik in mijn wasbak een aantal grote mieren (als in 1 cm groot ongeveer) rondlopen, dus ik draai de kraan maar open in de hoop dat ze wegspoelen komen er uit dat overstroomgat in de wasbak ineens mega veel grote mieren lopen (jeeeh heb ik weer :/). Ik wist niet zo goed wat ik moest doen dus ik loop maar weer helemaal naar boven om het tegen Jackie te zeggen die komt mee kijken en onderweg kwamen we twee begeleiders tegen aan wie ik het ook maar heb gezegd. Jackie en ik liepen de badkamer in en zagen nog steeds de grote mieren in de wasbak maar wat blijkt, onder mijn wasbak (op de grond) zit een heel nest met van die kleine miertjes die richting mijn putje van de douch lopen!!!!!! De twee begeleiders en nog een andere begeleiders kwamen mijn kamer in en spoten insectenspray op de mieren en ik moest een half uur wachten voor ik weer mijn badkamer in mocht. Nou now way dat ik dat die avond nog ging doen, ik mocht bij Jackie slapen en dat heb ik maar gedaan wat super gezellig was. Ik heb maar besloten dat ik daar de rest van de week blijf slapen, mijn mierenkamer hoef ik niet meer te zien!! Het enige voordeel aan deze kamers is is dat ze airco's hebben en warm water voor de douche.

Dinsdag gingen we voor het eerst aan het werk met de rangers. We moesten kuilen graven voor waterbakken en een soort greppel voor pijpleidingen. Het is super zwaar werk, de grond is nogal klei en rotsachtig en het is super warm (je staat gewoon in de zon te graven). Ik zweet me kapot, mijn handen zitten onder de blaren en ik krijg hoofdpijn van in de zon staan (denk ik), Alistair zegt dat ik dan meer moet drinken maar voor mijn gevoel loop ik al de hele dag te drinken. Al kom ik niet aan de vier liter die men zegt dat je moet drinken... Ik ben ook het enige meisje daar, de rest zijn allemaal mannen :S

We maken een soort van watersysteem waardoor de koeien (of andere dieren) kunnen drinken of zoiets, ik snap het niet helemaal eigenlijk want ik kon onze begeleider niet helemaal goed verstaan.

'S middags rond een uur of vier gingen we (de forestry groep) naar een markt en hebben daar een uurtje rondgelopen, donuts gekocht en van Alistair een soort bevroren sinaasappelsap gekregen. Er werden ook hele gave pannenkoeken gemaakt en ik baalde achteraf dat ik er niet een had gekocht.

Vandaag hebben we weer greppels gegraven, het was wel wat minder zwaar dan gister maar nog steeds vermoeiend en ik liep nog steeds met een knalrood hoofd rond (dat krijg ik altijd als ik het heel warm heb en me inspan)

Het is hier koeler dan in Singburi maar warmer dan in Umphang (een monnik vertelde Jackie dat dit de warmste maand van het jaar is, lekker uitgezocht weer, en dat het warmer is dan de afgelopen jaren). Er zijn hier net als in Umphang heuvels/bergen maar die zijn kaler. Het is hier vaker bewolkt, de wind waait wat harder en gisteravond hadden we (in de verte) best wel hevig onweer (wat best wel mooi was om te zien). Het is hier heel erg stoffig en de weg naar mijn "werk" is nog stoffiger. De wolken waren roze net als de bomen. Een heg hing vol met cd's en erachter was een veld met urnen (die misschien toch geen urnen zijn maar iets anders want elk huis heeft ze hier kennenlijk) kinderen speelden soldaatje aan de overkant van de straat en anderen zaten de hele dag in een zwembadje. Een mevrouw liep in een tuin rond met een beker drinken in slippers en een roze badjas wat er best wel frappant uitzag en de honden hier willen (!!!!) geaait worden. Ik heb denk ik wel een beetje last van heimwee (en heel erg last van spierpijn op het moment, echt overal; in mijn benen, armen, buik en rug).. Het is hier heel leuk alleen ik kan nooit echt alleen zijn en ik voel me vaak toch een beetje ongemakkelijk. Dan weet ik niet wat ik moet zeggen of hoe ik moet reageren. Soms wil ik wel gewoon liever naar huis zeker als ik bedenk dat het nog 11 weken duurt. Maar ja dat kan niet en dat wil ik, denk ik, ook eigenlijk niet er zijn ook teveel leuke momenten, de autoritten, de mooie natuur, de nieuwe dingen die je ziet en leert. Leuke gesprekken met Alistair en Jackie en plannen maken met Jackie over wat we gaan doen (we wilden nog een tijgertempel bezoeken en ze gaat een week eerder dan ik ook naar Sri Lanka) dus ja...

Wat wel heel leuk is is dat mijn organisatie heeft gevraagd om een stuk te schrijven over mijn reis voor Travel Today, omdat ik naar drie landen ga en dat kennelijk bijzonder is! :D

Liefs, Rianne

Reacties

Reacties

Jaap Kloppenburg

Mooie verhalen weer Rianne. En kop op!

Rosa Groen

Dat schrijven voor Travel Today komt wel goed! Leuk hoor!

Henrieke

Knuffel voor jou!

Janny van leeuwen

Wouw.........wat weer mooie verhalen/foto's. Die spinnen en andere beesten moeten jouw wel hebben. Anti ongedierte middel of iets dergelijks....???;) Je bent straks vast niet meer bang voor. Veel succes!!
Ben erg benieuwd naar je volgende verhaal.

Ria Kloppenburg

Het is net of ik ook in Thailand ben.. ik geniet van je verhalen. Op mieren was je altijd al dol: Denemarken :-) Veel liefs en dikke knuffel! En tot het volgende verhaal

Annemiek

Haha, super leuk om mee te krijgen wat je daar allemaal doet. Geniet er van daar, komt helemaal goed! Gespierd dat je terug komt hé, met al die bananenbomen hakken en greppels graven. Tof dat je mag schrijven voor Travel Today! :)

Liefs!

Opa en Oma

wij genieten van je mooie verhalen en foto s .ondanks allespinnen en mieren /spierpijn beleef en ondek je een heel andere wereld geniet van deze tijd .

veel liefs

janette kloppenburg

Ha Rianne,
Door je schrijven beleef ik het een beetje mee. Je schrijft erg beeldend dus af en toe zie ik je gezicht voor me. Ik moet dan erg lachen, zeker als ik lees over die mieren en horren die niet sluiten. Ik kan me voorstellen dat je af en toe wat heimwee hebt, dat hoort erbij! Maar je zult zien dat je achteraf trots bent op jezelf omdat je echt wel veel mee maakt en zo'n reis echt wel bijzonder is. Ik wist trouwens niet dat je zulk zwaar werk moest doen als graven. Hopelijk maak je veel mooie foto's want ik ben wel benieuwd hoe het daar uit ziet.
Rianne geniet ervan! Wij denken aan je!
Liefs tante Janette

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active