On my own in Asia 'aaah'

Telefoons, First aid kits en olifanten part 2 Songkran

Hoooi,

Woensdag begon Songkran ook wel het waterfeest ook wel het Thaise nieuwjaarsfeest. Het was heel leuk en mega crazy. 'S ochtend gingen we (om 9 uur) de bananenbomen kappen en kwamen we al een hele optocht van mensen die met muziek al dansend achter een soort praalwagens aan liepen. Na het bomen hakken, om 10 uur, besloten we een eindje met de optocht mee te lopen (wat resulteerde in de rest van de dag). Alle mensen waren al volop aan het feesten, werden al dansend nat gegooid door mensen die langs de weg stonden en dronken (om 10 uur 's ochtends!!!) Whiskey en bier gemengd met water. Wij liepen mee, kletsnat en door de feestende mensen om ons heen half gedwongen om mee te dansen en mee te drinken (jeeh whiskey om 10 uur 's ochtends net wat ik wil). Maar het was wel echt super gezellig en een super gave belevenis! Random mensen wilden met je dansen of op de foto, gingen thais met je praten (gewoon maar lief blijven lachen en hopen dat ze niks vragen) of boden je whiskey en bier aan. We werden zelfs nat gespoten door de brandweer.

We kwamen op een plein met aan drie kanten lange tenten en aan een kant een podium. Het hele dorp kwam hier bij een, al dansend, drinkend en kletsnat.

Alistair, Esther en ik (we hadden waterpistolen gekocht) belandden in een watergevecht met allemaal kinderen, dat was echt super lachen en lief! Als je je waterpistool wilde vullen bij een tuinslang achtig iets gingen ze allemaal water in je waterpistool spuiten of met bekers en bakjes er water in scheppen. Een zo'n klein jochie hield me op een gegeven moment ook vast zodat anderen me nat konden spuiten.

Later werden we (Emily, Yadi, Esther, Henning, Alistair en ik) door een vrouw zo ongeveer gedwongen om mee te dansen en werd ik spontaan door een Thais meisje bij mijn arm beetgepakt om met haar en haar vriendinnen te dansen en op de foto te gaan. Je kreeg ook vaak gekleurd of wit spul op je gezicht gesmeerd, ik geloof dat dat voor geluk was. Rond twee uur gingen we weer naar "huis" nadat we een magnum (<3) hadden gehaald!

Donderdag en vrijdag werd er minder gefeest maar kinderen bleven je vanaf de zijkant van de straat nat gooien of besmeuren met verf achtig spul, ook als je in de truck zat. We werden dus vaak kletsnat. Mede doordat onze begeleiders Peak (spreek uit Phak) en Than altijd zachter gingen rijden als er kinderen stonden.

Vrijdag op de terugweg van de olifanten naar huis werd de weg geblokkeerd door feest vierende jongeren die ons whiskey en bier aanboden, ons nat spoten, wit spul (waspoeder ofzo) in ons gezicht smeerden, onze namen vroegen, verder in het thais gingen praten en wilden dat we mee gingen dansen. Waar wij dan niet zoveel zin in hadden en dus ook niet hebben gedaan.

Het de hele tijd kletsnat zijn werd op een gegeven moment wel vervelend. Maar het was echt gaaf om het Thaise oud en nieuw mee te maken!

Liefs, Rianne

Reacties

Reacties

Jaap Kloppenburg

We zullen een emmer water mlaar zetten voor s je terug .komt ????

Janette Kloppenburg

Ha Rianne,

Leuk om al je belevenissen te lezen. Lijkt me echt super gaaf om op zo'n olifant te zitten. Stinken olifanten ook?
Ik moest echt griezelen toen je van die spin schreef...niks voor mij. Wat dat betreft beleven wij wat minder spectaculaire dingen. Hoe lang blijf je bij de olifanten? Veel plezier en tot horens!
Veel liefs van ons!

Janny van Leeuwen

Ach ja,... als je wat ouder bent zie je niet gelijk dat het twee verschillende verhalen zijn.....
Leuke belevenissen maak je mee. Krijg je dat spul (waspoeder of id) ook uit je kleding?? Een emmer water van pappa is denk ik niet voldoende voor je....

Wim en Karin

Hi Rianne,
Sjonge....
Weer de nodige avontuurlijke belevenissen achter de rug.., ehumm jij op de nek van het ene dier en een ander dier weer bij jou op de nek....haha...
Het klinkt reuze gezellig daar....ook al dat feesten rond oud en nieuw. Daarbij vergeleken zijn wij Hollanders dan maar een saai volkje;-)
Njoy... je reis... ben benieuwd hoe je verhaal verder gaat!
Het hakt er wel in zo af en toe, dussss...
Take care Rianne, en wel mobiel!!blijven hè:(
Liefs W&K

Ria Kloppenburg

Hey Rianne,
Wat ik we al een tijdje afvraag.. in welk jaar leven de Thaii? Is dat ook 2016 en hebben ze alleen nieuwjaar op een andere datum of hebben ze ook een andere jaartelling?

a.j. de leeuw.

ha die rieanne,
dank je wel hoor voor de uitleg van de organisatie bij wie je geboekt had.
nu heb ik enig idee wat je daar aan het "doen"bent.
zo leuk je "recht voor zijn raap"verhalen.
ze zijn zo beeldend en ik leer je zo ook beter kennen....
Ga je de groene god van de Thaii bij het paleis ook nog bezichtigen?
En heb je je nog wat verdiept in het boeddhisme?
Wat een bizondere manier om zo het nieuw jaar te vieren,
ik denk dat je vast moeders oliebollen hebt gemist !
Goed om te lezen dat je het naar je zin hebt daar( zonder hoge hakken??)
Je zussen hadden weer " beeldjes" aan zondag.
daag.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active