On my own in Asia 'aaah'

Telefoons, First aid kits en olifanten part 1

Hallo allemaal!

Ik zal maar gelijk met de deur in huis vallen. Ik was vorige week zondag namelijk nogal dom en was mijn mobiel vergeten mee te nemen naar het olifanten project. Want ach ja hoe erg is het om een week niemand te kunnen spreken -_-' vrij vervelend dus en dat is ook de reden waarom ik een week niet heb kunnen bloggen terwijl er zoveel gebeurd is!!!

Maandagochtend kwamen we om 11 uur 's ochtends in het Umphang house. De omgeving in Umphang is heel anders dan Singburi. Er zijn bergen en er is veel meer bos. Het is er authentieker. Ook is het er koeler wat best wel heel erg lekker is!

Maandag hadden we de hele dag om uit te rusten wat best saai was want iedereen (nou ja Emily, Yadi, Esther en Henning) zat op z'n mobiel of was aan het slapen, behalve Alistair en ik (we hadden maar een groep van zes personen). Alistair is namelijk een beetje een na-aper deze week en besloot zijn mobiel te Karen liggen in de bus bij de overstap in Bangkok (Hij had uiteraard gezien hoe blij ik werd van het voor uitzicht van een week zonder telefoon).

Dinsdag gingen we voor het eerst naar de olifanten. Als eerste gingen we bananenbomen omhakken (die bomen lijken trouwens net grote prei) het hakken was zwaar maar het lukte wel, alleen bij mijn 2e boom had ik ineens een heel stuk vel van mijn vinger wat best wel heel erg zeer deed. Ik moest even wachten bij de truck om mijn first aid kit te pakken, komt Alistair ook met zo'n wond op z'n vinger aanlopen. We deden er jodium op wat echt mega erg prikte, dus iedereen (mam voel je vooral aangesproken) die zegt dat het niet prikt dus wel!! We stonden daar alllebei met trillende handen!

Bij mijn eerste boom dacht ik echt de hele tijd 'straks hak ik in mijn been en zit er een super grote jaap (haha papa) in. En op een gegeven moment schoot ik dus wel uit en sloeg tegen mijn been. Ik kreeg echt een hartaanval en dacht een fractie van een seconden dat ik de rest van mijn leven met een half been moest rondlopen, gelukkig viel het allemaal mee en zat er alleen een rode streep/schram op mijn been. Later kwam ik erachter dat ik op dat moment met de verkeerde kant van de machete stond te hakken wat verklaarde waarom ik mijn been nog had (ik moest natuurlijk weer bewijzen dat ik een vrouw was en niks afweet van hakken, nou ja bomen hakken dan)

De bomen werden achter in de truck gelegd en daar moesten wij dan weer boven opzitten. (Heel comfortabel op hobbelwegen). We kwamen bij de olifanten, drie vrouwtjes: mowa (37), mebopo (39) en muboku (47). Het was echt super gaaf om de olifanten van zo dichtbij te zien. We gingen de olifanten 'voeren' wat inhield dat je "kleine" (zo'n 30 tot 60 cm) stukjes van de boom aan de olifant gaf die het met zijn slurf uit je handen pakte, het dan of gelijk in zijn mond stopte of het tegen zichzelf of tegen een boom aan begon te slaan om het vervolgens te eten of er eerst op ging staan met zijn voet en er dan stukken van af trok om op te eten. Je kon de olifanten aaien (ze hebben echt een huid als schuurpapier zeg!!) wat ik eerst wel wat eng vond maar je hè ik ben in Thailand dus je niet aanstellen en gewoon doen. We hadden lunch bij de olifanten waarna we een stukje op een olifant mochten rijden (het water in) en we ze dan gingen wassen. Je ging met z'n tweeën op een olifant en ik ging samen met Alistair op Mowa, de grootste olifant. Je zit op de nek en het zit heel erg wiebelig en onstabiel. Oh en de eerder genoemde schuurpapierhuid zit ook niet bepaald lekker. Maar het was wel een super gave ervaring!

Na het olifanten wassen gingen we raften. Wat echt mega gaaf was. Het water was wel heel rustig maar de omgeving was schitterend. We voeren in the middle of nowhere tussen allemaal kronkelige bomen met lianen en omgevallen boomstronken in het water. Hier en daar zat er een versnelling in het water, we hoorden allemaal geluiden van insecten, de wind die door de bomen waaide, het kabbelen van het water en het klotsen van de peddels. We voeren onder overhangende rotsen waar het water gewoon uit de rots kwam druppelen en langs of onder kleine watervalletjes. Het was echt super mooi. Ergens aan het eind legden we ergens aan omdat er een hot spa was wat ook super lekker was. Maar het was natuurlijk outdoor dus er liepen wel veel mieren/andere insecten rond. En drie keer raden wat er ineens op mijn schouder aan het rondlopen was.. juist een mega grote spin (why me?!) Dat was iets minder fijn.

Tante Janet het eten is soms lekker en soms niet, het ontbijt vorige week was de hele week super lekker, de ene dag ei de andere dag pannenkoeken! De wc's hier in Thailand (niet allemaal maar in Umphang onder andere) zijn heel gek. Je moet inderdaad wc papier in wen prullenbak gooien. Maar ze spoelen ook niet automatisch door! Je moet zelf water uit een bak ernaast in de wc scheppen zodat ie "doorspoelt" heel gek.. (waarom doen ze zo ingewikkeld??)

Ik sliep trouwens in een bed met een roze dekbed, een astronautenbeertjes laken (super cool!) En een muskietennet met gaten erin (ehh maar dan heeft dat toch geen zin???)

Mevrouw van Warners, ik heb nog geen ramboetans gebeten maar ik ga het proberen.

Verder heel erg bedankt voor alleen leuke berichten! En ohjee alweer veel te lang, zoals ik al zei veel te veel te vertellen en nog maar 2 dagen gehad...

Liefs, Rianne

Reacties

Reacties

Laurens

Super gaaf dat rijden op een olifant!!! Kan je die olifant ook 'besturen' ofzow, of doet ie wat ie zelf leuk vind??
En zo'n beest wassen?? Hoe ga je dat doen dan?? Je had waarschijnlijk geen hogedrukspuit?! ;)

Jaap Kloppenburg

:D :D :D
Helaas Rianne, blijkbaar hebben ze daar geen betadine zalf: die prikt nl niet. De ouderwetse jodium oplossing inderdaad wel! Ik ben blij dat ik uit je been ben gebleven anders had er nog heel veel jodium op gemoeten, maar wat dan erger was het prikken van de jodium of de wond????

P.S. probeer ook niet je mes vanaf de verkeerde kant dicht te klappen....

Janny van Leeuwen

Hey Rianne, je maakt wel wat mee zeg. Goed kijken hoe je iets moet gebruiken wil wel eens helpen ;) Ben benieuwd naar je volgende reisverhaal. Een spin vindt ik nog niet zo erg....althans hier in Nederland. Een slang is veel minder. Heb je die al gezien. Ben benieuwd wat je volgende verhaal is.

Lieve groet tante Janny

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active