On my own in Asia 'aaah'

Go loco with Coco

Hoi hoi,

Het is weekend en ik heb niet zo heel veel te doen. Vanavond vertrek ik naar mijn volgende programma, waar ik echt super super super veel zin in heb: the Elephant Advanture!!! Mevrouw de Leeuw ik reis met travelacitive (de nederlandse organisatie) die samenwerkt met Green Lion (de Thaise organisatie) bij deze organisaties is het zo dat je vrijwilligerswerk kunt combineren met vrijetijdsprojecten (zoals leren Thai boxen of een fietstocht door Thailand) en je kunt elke week je eigen project kiezen, dat heb je al wel in Nederland gedaan maar dat mag je hier nog veranderen als je wilt, voor sommige projecten moet je dan wel extra betalen omdat die duurder zijn dan het project dat je had, en je mag ook de volgorde waarin je je projecten doet veranderen. Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is.

Mijn projecten zijn trouwens ook allemaal verschoven want ik heb mijn reis (onwetend) goed gepland, het is volgende week namelijk het Thais nieuw jaar, van woensdag tot vrijdag dus dan zijn er allemaal festiviteiten en tijdens die dagen gooit iedereen elkaar ook helemaal nat (wat natuurlijk helemaal niet erg is met 40 graden :D). Dus ik ben benieuwd hoe dat is met het Thaise nieuw jaar. Maar hierdoor gingen een aantal projecten niet door en doe ik mijn olifantenproject eerder. Ik ga samen met drie anderen die ik ken, Emily, Alistair en een Chinees meisje, dus dat is ook heel erg leuk! Het enige nadeel is dat 14 (ik herhaal 14!!!) uur in de bus moet zitten!!! Ik heb geen idee hoe ik dat moet gaan overleven, het enige voordeel is is dat het een nachtbus is dus ik zou kunnen slapen. Plus mijn kamergenootje heeft dat project ook gedaan en zij zei dat het de busreis waard is, dat is veelbelovend dus!!!

Oh tante Janet, ik heb dus kamergenootjes, twee een Deens meisje Cecilia (ik geloof dat dat haar naam was ehh hahah help) en een Duits meisje leonie. Ze zijn allebei heel aardig. Toen ik zondag kwam had ik nog maar één kamergenootje maar die had ik de hele dag niet gezien ook 's avonds niet, dus maandag werd ik wakker en lag er in het bed tegen over mij een meisje te slapen en ik dacht 'oh dat is haar dus, maar ze slaapt in haar ondergoed dus de eerste keer dat ik haar zag was ze half naakt. De tweede keer dat ik haar zag was ze trouwens ook halfnaakt. Ik kwam maandagmiddag in mijn kamers en ze had net gedoucht en liep topless rond en toen kwam ik binnen denderen en stond daar van oh sorry dat ik stoor, awkward... hahaha.

Het Duitse meisje kwam op woensdag maar ik had geen idee dat we een extra kamergenootje kregen, 's middags had ik wel gezien dat er dingen in de kamer stonden die ik eerst niet had gezien maar ik nam aan dat dat van het Deense meisje was. 'S avonds lag ik in bed muziek te luisteren (rond half 1) en ik was half in slaap, het Deense meisje lag nog niet in bed, en ik hoor ineens geklop op de deur en ik denk wat is dat nou weer? Dus ik loop slaapdronken naar de deur, staat er een blond meisje die zegt: 'sorry ik heb nog geen sleutel.' En ik denk: En hoe kan ik jou dan helpen? En zij zegt: 'ik ben net vandaag aangekomen' ik denk dat ik haar nog steeds heel verbaasd aan heb gekeken en heel heel heel langzaam drong het tot me door dat ze wel eens kon bedoelen dat ze op mijn kamer sliep en dus eigenlijk naar binnen wou. Toen ik dat eenmaal realiseerde liet ik haar natuurlijk in en hebben we nog even gepraat. Dus ja dat is de manier waarop ik mijn kamergenootjes ontmoet hahaha.

Vannacht sliepen Leonie en Cecilia (of hoe ze ook precies heet) al en toen werd er weer aangeklopt, stonden Emily en Dario ineens voor mijn deur en zegt Emily heel zielig 'heb je toevallig een extra bed over ik heb mezelf buitengesloten. Maar ons extra bed was bezaait met kleren van Cecillia dus die moesten we eerst aan de kant duwen. Vanochtend was ik ineens mijn sleutel kwijt, dus ik in de stress, bleek dat ik die gewoon op het extra bed tussen al de kleren had gelegd, heel handig weer ^^

Mijn kamergenootjes zijn niet de mensen met wie ik veel omga, wel 's avonds als we bij de bar zitten en/of een spelletje doen. Ik zit nu in een groepje van vijf mensen die ook de introductieweek deden: Emily, Jackie, Alistair, Constantine, Dario en de laatste paar dagen ook een Chinees meisje: yadi, ze zijn echt heel erg aardig en heel gezellig. Emily en Alistair zie ik volgende week dus ook wat ik heel erg leuk vind! Dario niet meer want die gaat volgende week zaterdag weer naar huis dat is best wel jammer want het is best wel heel gezellig met hem, hij praat best veel en makkelijk. Alistair, Jackie en Constantine zie ik misschien nog met een volgend project en Jackie gaat ook naar Sri Lanka alleen een een week eerder dan ik dus misschien zie ik haar daar ook nog, wat ook heel erg gezellig zou zijn!!!

Het is eigenlijk best gek, je leert mensen heel even kennen en dan zijn ze ook zo weer weg.Er was ook een Franse jongen, ik heb geen idee meer wat zijn naam was, hij deed Thai boxen en ze gaan altijd op de fiets daarheen en hij werd woensdag gebeten door een hond. We (ik en mijn vrienden) hadden nog niet heel veel met hem gepraat, maar hij kwam helemaal vertellen dat hij was gebeten door een hond en dat hij een nu vier prikken moest. Hij leek er haast trots op haha. De volgende ochtend nam hij een grote stok mee om de honden op afstand te houden hahaaha. Constantine vond dat nogal grappig, hij lag helemaal in een deuk, wat voor ons dan weer grappig was want hij lacht heel erg leuk hahaha.

Gisteren gingen we eigenlijk met bijna alle mensen die nog in het vrijwilligershuis waren naar het zwembad en hebben we 's avonds tot half 1 gekletst en spelletjes gespeeld. Oh en we gingen 's avonds naar de avondmarkt. Het was er nogal druk en ik heb de meest rare dingen gezien, een man die cola dronk uit een plastic zakje met een rietje erin, een kapper midden op straat en iemand die kunstgebitten maakt ook midden op straat. Ik was van plan souvenirs te kopen maar eindigde met een zak donuts, ze smaakten wel wat anders dan in Nederland, wat droger en heuul veel suiker, maar ja ik ben een suikeraddict dus ja ik vond het helemaal perfect :P Dat is trouwens wat ik ook vaak eet hier geroosterd wit brood met suiker (er ligt altijd brood voor wanneer mensen honger hebben) een heel gezond dieet dus ... (not)

Constantine had sprinkhanen op de markt gekocht. Het zag er niet echt lekker uit, met ogen voelsprieten en poten er nog aan, maar ja ik ben in Thailand dus ik moest van mezelf toch maar een van die niet aantrekkelijke dingen opeten. Maar ik kan oprecht zeggen dat het meevalt, ze zijn een beetje droog en smaken een beetje naar nootjes, het waren alleen hele kleine sprinkhanen dus 1 keer kauwen en het was weg. Dus tante Janet, deze sprinkhanen waren niet zo groot maar er zijn vast grotere die heb ik alleen niet gezien. Ik zie wel regelmatig kikkers en gekko's (heel veel gekko's) die beesten zitten echt overal. Verder niet echt andere insecten of enge beesten. Maar Emily heeft zes grote kakkerlakken in haar badkamer en bij Dario, Constantine en Alistair zat ook een kakkerlak op hun kamer, iewhh. Oh trouwens de eerste avond dat ik naar bed ging zat er een mega grote spin in de wasbak, I was terrified.. en toen was ie ineens weg.. ik was nog banger.. gelukkig heb ik die daarna niet meer gezien..

Onze begeleider deze week was Coco, hij was echt te gek! Hij kon niet zo goed Engels maar hij deed heel erg zijn best en was heel erg aardig. Hij zei altijd: easy easy go with Coco. En hij is een aantal keer met ons mee geweest naar de bar en hij ging mee naar de party. En vrijdag moesten we dus 290 traptreden op in de hitte en iedereen was zo van 'uuugh het is veel te warm en we zijn moe..' zegt hij van: 'dat is waarom ik dit drink' een flesje redbull omhoog houdend. Alistair en Constantine waren helemaal fan van Coco.

Over de traptreden gesproken: mama en Henrieke ik vond het uitzicht uiteraard mooi en niet warm, maar ja dat is gewoon wat me de laatste tijd redelijk veel bezig houdt met 40 graden hier.. En Nicole ik heb geen idee hoe ik dat vol hou, mijn duitse kamergenoot zei dat je er niet echt aan wende.. dat belooft wat, ik merk dat ik wel met de warmte leer omgaan/te leven. Opa en Oma ik eet genoeg hoor! Tante Janet wat bedoel je met is het vies daar? Het eten of Thailand? Mevrouw de Leeuw ik heb nog niet zo'n iemand gevonden.

Liefs Rianne

P.s. sorry dit is wel een heel lang verhaal.. :S

Reacties

Reacties

janette Kloppenburg

Ha Rianne, ik zie het helemaal voor me hoe je het schrijft. Ik ben blij dat ik er niet bij was met zo'n enorme spin. iehw...niks voor mij. Ik bedoel eigenlijk of het eten vies is, maar ook misschien wel de omgeving. Heb je bijvoorbeeld een schoon toilet? Ik weet dat toen Karlien en ik samen op Kreta waren, we erachter kwamen dat het wc papier niet in de wc mocht maar in een speciaal emmertje. Dat vond ik echt onsmakelijk. Ik kan me zo voorstellen dat het misschien daar ook wat anders gaat. Hopelijk voor je valt het mee. Het lijkt me wel erg leuk om zoveel verschillende mensen te leren kennen.
Nog heel veel plezier daar! En hopelijk kom je er nog weinig spinnen tegen......

groetjes van ons

Jeannette de Jong

Oh Rianne, wat vind ik je dapper.
Geniet met de olifanten en vergeet niet om foto's te maken hoor.
Fijn dat je niet te veel te doen had het weekend,
zo werd je verhaal gezellig lang.
We genieten en griezelen met je mee,
groetjes en tot het volgende verhaal.
J. en L. de Jong

Gerda

Die hitte, Rianne, went al meer.... Toen ik destijds in Bangkok landde en het vliegtuig uitkwam (in Nederland toen 10 graden), liep ik door een gordijn van hitte en dacht: dit overleef ik niet, maar kijk ik ben er nog:). Heb je al ramboetans gegeten? Van die lekkere, rode, harige vruchtjes..
Wat schrijf je leuk, ik zie het helemaal voor me. Op naar de olifanten!
Veel plezier!

Janny van Leeuwen

Hey Rianne,

Heb eindelijk je blog es opgezocht en alles gelezen. Veel plezier bij de olifanten en sterkte in die bus ;)

Hennie

Heeee Rianne,

Heerlijk om je blog te lezen, haha wat mis ik die warmte nu man. Ik zit hier nu een beetje achter m'n raam en ben al onwijs blij met de 16 graden die we hier in nederland hebben.
Maar de Tesco klinkt trouwens als een bekende winkel, hadden we in Ghana ook. Heeerlijk dat westerse eten eventjes he? Zou gewoon een hele lading chips en dergelijke inslaan.

Enjoy het feest komende dagen! Drink maar genoeg komende dagen! (ik bedoel dan gewoon water voor de hitte he ^^)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active