On my own in Asia 'aaah'

Tempels, warmte en Tesco

Hi There!

Het is alweer een tijdje geleden. Gisteravond en vannochtend heb ik ook al geprobeerd wat te uploaden maar dat ging twee keer niet goed dus toen was ik mijn hele verhaal kwijt waar ik (nogal) chagarijnig van werd. Waar te beginnen?

Dinsdag was wel leuk. We gingen naar 5 tempels, hoe wel ik me er maar 4 kan herinneren, woensdag heb ik er de hele dag over nagedacht maar ik weet het echt niet meer. De tempels waren mooi maar 5, of voor mij dus 4, tempels op 1 dag was toch wel echt teveel. Het was heel erg warm plus we moesten heel ver rijden en de bank in de auto/truck iets zit niet bepaald lekker, je krijgt heel snel zere billen, dus aan het eind van de dag kon niemand meer echt (lekker) zitten. 'S middags kreeg ik hoofdpijn, van de warmte denk ik want 's avonds ging het over, wat niet zo heel leuk was.

De dag erna hadden we een lekker rustige dag. 'S ochtends gingen we armbanden maken wat best makkelijk was maar toch hadden de jongens in onze groep er toch aardig wat problemen mee hahaha.

Onze lunch moesten we die dag zelf maken. Coco (zo schrijf je z'n naam dus, ik heb het hem gevraagd) deed voor hoe het moest, het was gelukkig niet heel moeilijk maar twee kookstellen wilden niet aan en op een gegeven moment vloog een ervan zelfs in de fik. Coco was de held van de dag en doofde snel het vuur voordat het hele ding zou exploderen! Het eten zelf vond ik niet zo heel lekker, natuurlijk, in de salade zat een hele kleine peper maar ik vond het nog steeds veel te scherp (En Coco zei dat hij er 9 van in doet!!!! -_-') Dus tante Janet ik vind het snel veel te scherp maar veel dingen worden speciaal voor ons gemaakt dus die zijn niet zo scherp ik ben alleen niet zo'n makkelijke eter...

'S middags gingen we met een hele groep zwemmen in een zwembad wat heel verfrissend was, al was het water zelf niet zo heel fris, maar het was fijn om het is niet zo heel warm te hebben. Aansluitend hadden we een barbecue en een party wat heel gezellig was. Ik en een groepje gingen wel eerder weer naar "huis", nou ja we werden gebracht want je kunt 's avonds in het donker niet echt over straat lopen want dan komen de honden (elk huis heeft zijn eigen hond of meer) achter je aan lopen en gaan ze je (de kans is groot) bijten, om daar verder te chillen.

Gisteren was gelukkig ook een vrij rustige dag. We gingen 's ochtends naar een school maar het was de eerste keer voor Coco dat hij daar heen ging dus we raakten onderweg een aantal keer verdwaald en toen we daar kwamen was de school dicht vanwege de vakanties haha. Er was gelukkig wel nog een vrijwilligers klas die konden we even zien. Daarna gingen we naar een naaiatelier, hadden we in het vrijwilligershuis lunch, gingen we naar een Thais museum en een tempel met de grootste liggende Boeddha in Thailand. Als laatste gingen we naar Tesco, een groot winkelcentrum, waar we (ik en een aantal anderen) chips en chocola haalden en pizza gingen eten! De pizza was echt super lekker en ik was blij weer iets normaals te eten!!! ^^

Vandaag zijn we naar een tempel gegaan waar ze de voetprint van Boeddha hebben. We moesten daar ook, in de zon, een trap op. 290 traptreden omhoog en het was zoo warm en vermoeiend. Maar het uitzicht was wel warm. Daarna zijn we in een restaurant wezen eten, wat ik voor de eerste keer lekker vond!! (Maar ach ze hadden dan ook french fries). En we gingen nog naar een apentempel, er liepen daar losse, soort van wilde, apen rond. Dat was wel echt super vet!! Maar je moest wel oppassen dat ze je spullen niet stalen of je gingen bijten.

Verder vind ik het echt super leuk om wat van jullie te horen en al jullie berichten te lezen! Echt super bedankt voor alle lieve berichten! Voor alle vragen: Steven ik heb geen idee wat er op die brug staat, tante Janet ik heb mijn koffer gelukkig wel weer gevonden; hij lag gewoon op een stapel naast de bagageband.. wim en Karin ik kan redelijk slapen ondanks de warmte, Ik lig vaak te laat in bed dus dan ben ik vrij moe en val Ik redelijk snel in slaap. Papa ik zat net voor de vleugel (in ieder geval van Schiphol tot Mumbai) dus ik had een perfect uitzicht :)

Liefs, Rianne

Reacties

Reacties

ria kloppenburg

Ik was online, dus heb het meteen gelezen! Rianne, het was weer supervet, we hebben veel gelachen (henrieke en ik) vooral omdat het uitzicht na 290 treden warm was! Je schrijft fantastisch!!!

Henrieke

Haha Ri, goed kortetermijngeheugen heb je! ;) Mams en ik lagen dubbel om je verhaal

Gerda

Ik ben weer helemaal terug in Thailand, Rianne:)... Erg leuk om je verhalen te lezen! Geniet van alles!

Laurens

Wat beleef je veel Rianne! Echt heel gaaf om te lezen! En ja die tempels, ze lijken waarschijnlijk ook allemaal op elkaar ;)
Lekker dat wel weer wat 'normaals' kon eten, scheelt altijd weer een heleboel!!

Wim & Karin

Inderdaad we hebben je gemist, hoor!
Vermakelijk om te lezen wat je zoal meemaakt, en dan die pizza :) das gewoon nostalgisch genieten...
Blijf maar lekker veel updates geven, we genieten hier mee van je humoristische kijk op de dingen en de mooie foto's!

Nicole

hoe ga jij het met die hitte nog 12 week uithouden?

0pa en oma

rianne wel een gevarieerd programma, leuk !
je zal toch goed moeten eten om het vol te houden

anny de leeuw.

hallo rianne .
geweldig om met jou deze reis te maken,om een kijkje te krijgen in andere culturen ..........maar oe wat ben ik blij om daar niet te zijn.
wat heb je al een enge dingen meegemaakt...iek...iek!
heb je al een"klerenkast"gevonden die jou wat wil beschermen?
zou je misschien nog eens iets over de organisatie bij wie je nu aangesloten bent kunnen schrijven?
wie en wat en wat is je doel nu met deze reis en is het internationaal enz.enz.
dan wordt het denk ik wat duidelijker b.v. wat je dag
indeling is.
vannacht zal het hier weer wat vriezen een heel verschil met daar dus.
ik ga zondag wel even vragen hoe je thuis front deze eerste week zonder jou is door gekomen....
rianne, ik vindt je stoer!
warme groeten.

janette Kloppenburg

Ha Rianne, ik moet erg lachen om je verhalen. Ik zie je gezicht voor me als je voor een bord eten zit....:) En scherp daar houd ik ook absoluut niet van Bah! Is het daar vies? Zijn er ook veel en grote insecten of valt dat mee? Slaap je alleen of bij iemand op de kamer? Zijn er leuke andere jongelui? Heel veel groetjes en liefs van ons

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active