On my own in Asia 'aaah'

Eerste dag

Hoi hoi,

Het is alweer 08:35, waarom dat toch elke dag is.. anyway ik wou wat vertellen over gisteren want het was echt heel leuk!

Gisteren was onze eerste echte dag van de cultuurweek. We gingen eerst naar het dorpje in de buurt en daar moest ik, in mijn eentje!!!, daar bij de bank geld wisselen ughh zo scary. Ik kwam daar binnen en ik moest een nummer pakken en er stond zo'n bewaker met een pistool met wat leek op een houten handvat, echt zo'n cowboy pistool, en die wou weten wat ik wilde doen en hij kon niet mega goed Engels en ik gewoon geen Thais. Maar het is gelukkig goed gekomen na een heleboel papieren invullen en vragen wat degene nou bedoelde. Daarna gingen we naar Singburi naar een winkelcentrum, daar heb ik samen met Jackie, een meisje uit Duitsland, en Emily, een meisje uit Engeland, rondgelopen en wat te drinken gekocht. Onze begeleider Koko (zo spreek je z'n naam in ieder geval uit) ging op een gegeven moment nog iemand van het busstation ophalen, een jongen Dario die in Denemarken is geboren maar nu Duitsland woont, daarna gingen we eten bij een restaurant aan het water, het was er echt super mooi! Alleen, surprise surprise, ik vond het eten niet zo lekker. Dat had ik van te voren wel zien aankomen dat ik het eten, in Azië in het algemeen, niet zo lekker zou vinden. Maar ja ik eet het maar wel de hele dag honger lijden is ook niet echt tof.

Na het eten gingen we naar een tempel, een tempel met het grootste boeddha beeld in Thailand, 92 meter hoog. Het was er echt super mooi!

We hadden toen nog een Thai les bij het vrijwilligershuis en na het avondeten kwamen er kinderen van de school in de buurt een dansvoorstelling geven, het was wel leuk maar het viel ook een beetje tegen, Emily agrees, en drie maal raden wie er ook mee moest dansen, ja ik met een aantal andere mensen, why always me? Ik heb een hekel aan dansen...

'S avonds ging ik met een groepje naar de bar aan de overkant van de straat. Dat was heeel gezellig! We bestelden op een gegeven moment ook french fries or crisps in real English, ze waren echt heel lekker, zeker na al dat thaise eten, maar we moesten er wel echt een uur op wachten!!

Mijn huis/kamer is trouwens echt het een na laatste huis dat er is en ik moet echt super ver lopen voor ik er ben, echt super chillen als het super warm is.. not.., en zondagavond toen het donker was wou ik naar bed dus ik liep naar huis maar ik kon het niet meer vinden! Ik stond daar op een gegeven moment voor een huis en ik dacht echt van 'he er waren vanmiddag toch drie deuren hoe kunnen het er nu maar twee zijn?' En toen kwam ik er achter dat ik nog een heel stuk verder moest lopen haha. (Oh ha betekend in het thais 5 dus nu denk ik elke keer als ik haha zie 55 -_-') En mijn deur klemt dus elke keer raak ik in paniek als Ik de deur niet open krijg 'van huh ik sta toch goed?'

Vandaag gaan we weer tempel bezoeken en wordt het nog warmer dan gister euughh... lets see how that goes!

La gron kah (goodbye)

Rianne

Reacties

Reacties

Steven Bolt

Zo! Dat klinkt leuk zeg! Veel plezier vandaag!

Jaap Kloppenburg

555 5555 5555555

La gron kah

Laurens

Leuk om weer te lezen Rianne!! Stoer van je van dat geld wisselen!

Ray

Dit is echt prachtig om te lezen!

La gron kah

Karin & Wim

Oei....Rianne hopelijk is zo'n verkeerde deur niet een keer een open deur ;)
Zo te horen vermaak je je prima en zijn er al leuke contacten gelegd! Slaap je nog een beetje ondanks de hitte? Tot 08:35 hrs klinkt echt zo slecht nog niet...

Ria Kloppenburg

Ik ben benieuwd hoe dat dansen er uit zag ;)! Blijf oefenen, we zien graag een voorstelling op 3 juli!
Fijne dag vandaag! En hou het koel...

Mirthe van Noort

*proest* Ik zie echt helemaal voor me hoe jij wordt uitgekozen om te gaan dansen.
Stay cool. And may the odds be ever in your favor. ;)

janette Kloppenburg

Het klinkt erg warm, erg gezellig, maar ook wel spannend allemaal. Wat eten ze zoal in Thailand? Rijst? Waarom vind jij het niet lekker? Is het scherp?
Groetjes van ons allemaal!

opa en oma

fijn dat we je foto,s en reis op deze manier kunnen
meegenieten groetjes

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active