On my own in Asia 'aaah'

Zweten, bloemen en fietsen (niet in die volgorde), dagboek stijl

Hoi hoi,

Ik dacht dat ik kon fietsen maar ik heb mezelf behoorlijk overschat en ik hen even over het hoods gezien dat Thailand niet als Nederland plat is. Ik heb een knalrood hoofd (papa en mama weet je nog die keer toen ik flauw viel? Zo rood is mijn hoofd nu dus en zo voel ik me misschien ook wel een beetje zo, zoals ik toen net wakker was) ik heb het super warm en zweet me dus kapot (werkelijk waar het zweet loopt echt in straaltjes over mijn gezicht) ik ben kapot misselijk en maximaal nog maar 30 minuten aan het fietsen. De fiets die ik heb is super stom, het is een mountainbike maar ik vind het stuur te ver naar voren zitten en hij trapt heel vervelend, als ik geen vaart heb trapt ie nogal zwaar en als ik wel vaart heb kan ik niet trappen want dan, hoe zeg je dat, trapt het alsof je ketting eraf is en je kan pas weer een beetje normaal trappen als je bijna omvalt. Ik moet 20 km fietsen maar dat ga ik echt nooit halen en een overhangende tak heeft mijn arm geschaafd. Ik fiets achter Mie, mijn begeleider, aan die in de auto zit. En daarbij komt ook nog is bij dat ik 50 euro (ehh sorry baht natuurlijk) heb betaald voor een bloementuin waar geen bloemen staan, 't zal wel weer aan mij liggen dat ik verwacht bloemen tegen te komen. Nee grapje ze zijn aan het tuinieren hier en er waren gewoon niet zoveel bloemen meer alleen een aantal rozen, ik vond het wel even lekker om rustig alleen te zitten en op adem te komen plus ze draaien hier wel rustgevende muziek. En ik heb een coupon om eten of drinken te kopen! Whoop whoop lets get food in a flower garden!

Okee ik heb toch iets te snel geoordeeld, er was toch nog iets meer te zien dan alleen rozen, het was eigenlijk nog best mooi en ik heb er toch nog best een tijdje rondgelopen. En aan het eind weer warme chocolademelk gehaald alleen deze keer was die niet zo lekker want er zat geen suiker in.. baluuun.. Mie stelde voor om pas later weer te gaan fietsen (als ik hem goed begrepen heb, want ja thaisengels is niet altijd goed te verstaan) en nu eerst te eten en dan weer naar "huis" te gaan. Ik ben vanaf de bloementuin nog weer terug gefietst naar het begin punt, Mie vroeg of ik dat nog wou doen en ik zei natuurlijk gelijk ja want ja berg op en berg af fietsen die morgen was me zo goed bevallen :p nee mijn 'ik mag niet falen' persoon was weer even aan het woord.. dus ja na de eerste meter had ik al gelijk weer hoofdpijn, zere benen en een hele hoop spijt van mijn besluit maar ja Mie was al in de auto een eind verderop aan het rijden. Trouwens berg af is niet zo heel erg, ik kan dan dus niet echt trappen (#rustpauze) en ik ga vaak nog steeds harder dan ik ooit heb gefietst. We aten bij een restaurant en daar hadden ze ook een klein winkeltje. Ik kocht er shampoo en douchegel, de mijne waren namelijk bijna op en ik heb net even een heel interessant artikel gelezen over het verschil tussen shampoo en douchegel want ja dat moet ik toch wel goed vermelden. Toen ik een halve minuut later voor de winkel aan het eten was en ik mijn douchegel nog eens goed bekeek bleek dat ik "witter' (als in blanker) makende douchegel had gekocht, heel handig weer want dat is precies wat ik worden in Thailand blank! Ach ja een opvallende Engelse tekst, beautiful whitening shower cream, op de fles vertalen is ook behoorlijk lastig. Maar misschien komt het nu toch van pas want ik ben redelijk verbrand en ben nu t-shirt bruin, heeeel mooi XD, kan ik dat weer een beetje bijwerken haha.

Net wakker van mijn "powernap" en ik snap echt niet waarom men het een powernap noemt en waarom zoveel andere mensen het doen, dit was de eerste keer hier in Thailand dat ik dacht: ik ben kapot moe laat ik even gaan slapen voor we naar de markt gaan en ik word echt wakker alsof ik een hangover heb (niet dat ik ooit een hangover heb gehad maar ik beeld me maar even in dat dat zo voelt). Alhoewel na een warme douche gaat het nu wel wat beter..

'S avonds is het hier eigenlijk best wel saai, ik lig in bed een beetje op mijn mobiel te hangen en naar muziek te luisteren. In de woonkamer zitten vind ik ook nog echt leuk, ik zit er in mijn eentje en vanaf half 7 's avonds is het al donker... De markt vanmiddag was wel leuk! Ik had 30 minuten de tijd en heb wat rond geslenterd op zoek naar leuke t-shirts, ik zag wel wat leuke maar was niet helemaal overtuigd. Ik was al een keer eerder naar deze markt geweest maar dat was samen met Alistair en Henning nu was ik alleen en dat was toch anders. Ik had het gevoel dat meer mensen naar me keken, ik liep daar geloof ik als enige buitenlander rond, en dat dat met de jongens erbij dat minder gebeurde. Maar jullie hoeven allemaal nu niet in de stress te schieten, het was allemaal heel veilig en ik voelde me ook totaal niet ongemakkelijk (nou ja alleen toen ik vroeg hoe duur een t-shirt was en ik die uiteindelijk toch niet wou en dat nog moeilijk uit te leggen was), ik heb ook even een praatje gemaakt met een man en een vrouw die horloges verkochten en die vrouw (zij kon als enige Engels) zei dat die man zei dat ik mooi was haha super lief!

Mie zei dat we morgen eerst 60 km moeten rijden voor ik mijn route ga fietsen.. ben ik even blij dat ik vandaag al bij de 7/11 cake en bananen heb gekocht ^^

Liefs, Rianne

Reacties

Reacties

Janny van Leeuwen

Ja Rianne het schijnt nu in Thailand warmer te zijn dan het ooit is geweest. Heb jij dat.....;)

Janny van Leeuwen

trouwens mooie foto's Rianne

Janette Kloppenburg

Hoi Rianne! Als ik je verhalen zo lees wordt je erg gespierd :) en bruin. Wat vind je tot nu toe het leukste wat je hebt gezien? Heb je nu leuke mensen in de groep?
Geniet maar van de warmte, want hier is het Hollands koud. Wisselvallig met regen en af en toe de zon.
Heel veel liefs en groeten

hoi Rianne

weer een mooi verhaal en foto's .maar fietsen in je eentje is natuurlijk minder leuk,vooral als het dan ook nog zo warm is .super wat je allemaal beleefd.liefs van opa en oma

Hennie

Haha heeerlijk geschreven Rianne! (:
Je zit er al een maand joh, gaat onwijs hard!

En dat witte shampoo spul is overigens wel vaag, snap niet waarom mensen zo graag blank willen zijn, haha mafkezen.

Enjoy!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active