On my own in Asia 'aaah'

Hilltribe part 4

Hoi hoi,

Ik ben van plan vorige week in drie delen te vertellen en dit is dan dus deel 4, nee grapje deel 2 natuurlijk... maar voor ik ga beginnen wil ik eerst even iets rechtzetten. Ik was namelijk zondagavond aan het skypen met mijn familie (want ja je hebt zo af en toe ook de vervelende verplichting die mensen nog even te moeten zien) en ik hoorde van hen dat ik jullie een bepaalde indruk heb gegeven, nu was ik mij daar totaal niet van bewust maar het lijkt me toch een goed idee om dat even op te helderen. Ik hoorde namelijk dat veel mensen dachten dat Alistair en ik iets hebben of in ieder geval dat ik hem leuk vind. Nu kan ik wel zeggen dat hij een hele lieve, grappige jongen is maar ik vind hem echt niet leuk! Het is alleen zo dat de arme jongen nou eenmaal een beetje onhandig is zo nu en dan en ik dat dan grappig vind om te vertellen. Werkelijk waar hij heeft echt altijd wel iets: bij de olifanten krijgt hij een hele diepe pijnlijke blaar en de week erna krijgt hij er nog twee bij die de hele tijd blijven bloeden, hij stapt met zijn voet op een prikkend insect, krijgt blaren op zijn voeten van de trekking, vergeet zijn mobiel in de bus en laat zijn boxer ook nog eens bij de waterval liggen (oh daar kom ik in mijn volgende blog op terug). En daar komt bij dat ik en Alistair op de een of andere manier elke week tot nu toe hetzelfde project hadden en we dus vier weken lang samen waren. Maar we hebben dus echt niks, hij heeft trouwens ook al een vriendin in Thailand gekregen: Jackie (ja de Jackie die ook naar Sri Lanka gaat) Congrats guys!! Heeft die arme jongen toch nog een beetje geluk gehad in Thailand.

Maar terug op de hilltribe week want dat is toch waar jullie hier voor zijn gekomen, neem ik aan (zo niet dan hoor ik het wel en schrijf wel verder over Alistair of iets anders)

Woensdag hadden we homestay, wat inhoud dat je de hele dag bij lokale mensen eet, werkt en slaapt. Nadat we 's ochtends chocolade pannenkoeken (die ik, Jackie en Lena hadden gemaakt) hadden gegeten werden we opgehaald door ons gastgezin. We waren in twee gastgezinnen gedeeld: Ik samen met Lena, Jackie en Nienke in het ene gastgezin en Alistair, Constantine, Niklas, Maya en Sarah in het andere. We moesten als eerste hout ophalen want resulteerde in dat we alle vier met een soort boomstam op onze schouder naar ons gasthuis liepen. Oh trouwens we waren die dag bij een vrouw en haar dochter en ze konden allebei geen Engels alleen Akha, en ja wij konden alleen wat dingen voorlezen van het papier van onze Akha les twee avonden daarvoor dus communiceren was een beetje moeilijk en we moesten dan ook veel kleine toneelstukjes opvoeren onduidelijk te maken wat we wilden zeggen. We maakten een soort rijstsnack en gingen vervolgens de rest van de middag armbanden maken. Tussendoor hadden we nog lunch, na eerst al een aantal rijstsnacks gegeten te hebben, en dat was zoals gewoonlijk veel te veel (waarom Thaise mensen toch altijd denken dat je het hele jaar nog niet gegeten hebt...)

Aan het eind van de middag gingen we traditionele Akha kleding passen wat super leuk was maar wel heel warm. Daarna hadden er avondeten in de traditionele keuken op kleine krukjes wat echt super gaaf was en gingen we daarna weerwolven met de anderen die, waar we 's middags achter gekomen waren, aan de overkant van de weg "woonden", na eerst een tijd naar onze schoenen gezocht te hebben die eerst onder aan de trap buiten stonden maar onze gastvrouw kennelijk binnen in de schuur onder het huis had gezet, waarschijnlijk vanwege de hond want donderdagochtend kwam Jackie erachter dat een van haar sandalen was stuk gekouwd door de hond (de band achter haar hak was eraf), whoops... We sliepen met z'n vieren naast elkaar in de best wel ruime maar lege woonkamer terwijl de tv nog aanstond en de gastvrouw en haar dochter daar half in slaap naar zaten te kijken.

Donderdagochtend werd ik eerst half wakker omdat het leek alsof onze gastvrouw een kip aan het slachten was, wat na latere navraag toch niet zo bleek te zijn, en later vanwege een best wel rare droom met Jackie, Constantin, Niklas, een robbinson zwembad opdracht, hardlopen en spaghetti eten erin. Na het ontbijt werden we weer terug naar huis gebracht waar we gelijk weer moesten pakken voor de trekking die dag.

We vertrokken om half 10 's ochtends en als ik het goed begrepen heb moesten we een langere/andere route lopen omdat de auto ergens niet kon komen om ons af te zetten. We zouden 's avonds ook ergens kamperen maar onze slaapzakken werden gelukkig daar gebracht dus dat hoefde je niet mee te zeulen maar de rest van je kampeerspullen wel. In het begin vond ik het nogal zwaar maar ik kreeg gelukkig al snel de draai te pakken. De hond van ons vrijwilligershuis liep een stuk met ons mee en toen we even moesten wachten plaste hij over Niklas zijn schoen heen, hahaha, Niklas schreeuwde toen zo dat iedereen dacht dat ie gebeten werd.

We liepen een tijde langs een normale weg en konden een stuk mee rijden met een gele pick-up truck wat erg welkom was vanwege de warmte. We vervolgden onze weg per voet verder een stuk naar beneden langs een begraafplaats en koffiebonenplanten. We liepen langs rietpalmen en staken een stroompje over, op een gegeven moment veranderde onze weg in een minder duidelijk pad waardoor Niklas, Constantin, Maya, Sarah, Alistair en ik een stuk verkeerd liepen. Rond 12 uur hadden we lunch uit zelfgemaakte bamboe bekers en borden, we mochten zelf proberen een bamboebeker te maken maar daar waren wij allen niet zo heel goed in en alleen Jackie slaagde geloof ik. Na de 2 uur durende lunchpauze had ik een beetje hoofdpijn maar toen we verder liepen kon ik dat wel redelijk negeren tot we bij een hele steile helling kwamen waar we omhoog moesten. Halverwege stopten we even om op adem te komen en ik had echt heel erg hoofdpijn op dat moment, in werd er zelfs heel erg misselijk van. Het hielp ook niet. echt mee dat we op waterrantsoen waren die dag omdat we nergens ons water bij konden vullen. Ghan gaf me haar stok om verder mee te lopen maar mijn hoofdpijn werd alleen maar erger. Boven gekomen vroegen Lena, Maya, Alistair en Jackie of het wel ging en kreeg ik allemaal dingen om me beter te voelen, super lief! We begonnen aan een hele steile afdaling waar iedereen de hele tijd (bijna) uitgleed maar gelukkig raakten niemand gewond, behalve Nienke dan die heel hard op haar knie viel en daarbij een schaafplek en een dikke bult opliep. Ook mijn hoofdpijn ging zo goed als over wat ook wel fijn was. Helemaal moe en bezweet kwamen we om 5 uur aan bij onze kampeerlocatie waar ze ook hotspa's hadden, waar we, na wat gedronken te hebben, natuurlijk ingingen. Ik moet bekennen dat ik niet zo van dat warme water hou maar ze hadden er en koude douche naast dus ik heb er ook wel van genoten. Bij het omkleden liet Ghan per ongeluk haar telefoon in het water vallen en ik stond, natuurlijk, als enige nog in mijn zwembroek maar wel al met m'n bh aan, de rest was al helemaal aangekleed.. Dus ik voelde me een klein beetje verplicht om Ghans mobiel uit het water op te duiken (ik hoefde alleen maar te bukken hoor, zo diep was het niet). Ghan was er uiteraard heel blij mee maar de rest van de avond heb ik een nat t-shirt (door mijn bh) rondgelopen wat een beetje ongemakkelijk was. We hadden een barbecue daar en gingen 's avonds weerwolven onder het commentaar van onze dronken begeleider (niet Ghan) en wat andere mannen wat best grappig was. Om 1 uur ging ik naar bed maar een aantal anderen bleven nog op, samen met de begeleiders drinken....

#cliffhanger

Sorry guys ik ben moe en als ik de dag erna nog ga vertellen wordt dit verhaal nog langer dan ie al is...

Liefs, Rianne

Reacties

Reacties

a.j. de leeuw.

Allereerst even een knuffel,zuster.... :-)

Wat maak jij wat mee zeg.
Ik kan me voorstellen dat je hoofd af en toe op springen staat!
Zitten jullie daar erg hoog?(Almere ligt toch onder de zeespiegel?)
Dat je maag al dat vreemde eten verdraagt op ook nog eens vreemde tijden.
Ik heb zeker wat gemist in je vorige verslagen, want wat is weerwolven in de avond.
Blijf je nog een beetje bij wat er verder in de wereld gebeurd?
Tsuusjes hoor.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active