On my own in Asia 'aaah'

Hilltribe introductie en gebouwen

Hoi allemaal,

Vannacht ben ik om 4 uur terug gekomen van de hilltribe week die echt mega gaaf was!! Zondagavond waren we vertrokken en maandag kwamen we om 11 uur 's ochtends aan. We waren bij de Akha tribe, zo'n 57 km ten zuidwesten van Chiang rai. Het dorp telt zo'n 1000 inwoners en is nog heel erg authentiek. De meeste huizen zijn van hout en hebben strodakken. De Akha komen, als ik het goed onthouden heb, oorspronkelijk uit Birma. Ze hebben een eigen geloof, het Akha geloof, ze geloven dat alles een eigen ziel heeft dus bomen, water, dieren enzovoort. 99% (geloof ik) van het dorp is ook Akha gelovig. We hadden een soort omheind stuk gebied waar onze vrijwilligershuizen op stonden. Veel van die huizen waren door vrijwillligers gebouwd en het zag er echt super leuk uit! In de huizen hadden ze bierflessen gemetseld, of geribbelde ruitjes en overal stonden planten.

We hadden tot twee uur vrije tijd en daarna gingen we met Ghan (een Akha vrouw) een rondje door het dorp maken. Ze liet ons een aantal heilige plaatsen zien en een waterstroompje waar we de Akha, zeker in de droge tijd, de (af)was deden en/of zichzelf wasden. We gingen ook even bij een school langs en daarna langs een winkel. Waar Ghan 'holy water', of ook wel whiskey, kocht en we allemaal een shot van kregen (wat ze hier in Thailand toch met zoveel alcohol drinken hebben...) Jackie vertelde me toen dat Ghan tegen haar en Alistair had gezegd dat ik stil was, quiet but dangerous. (Nou ja het is in ieder geval een betere variant dan: wat ben je stil) En toen wou ze (Ghan) weten wat dangerous in het Nederlands was.

'S avonds hadden we een Akha taalles en gingen we weerwolven. Drie keer raden wat de reden was waarom ik toch wel een weerwolf moest zijn.. ik was te stil, nou ja ik was dan wel een weerwolf die ronde maar toch al die andere rondes erna waarin hetzelfde argument gebruikt werd was dat niet zo.

Dinsdag begon met pannenkoeken wat echt super lekker was!! Helaas moesten Jackie, Magdalena (ook wel Lena) en ik de toiletten schoonmaken. De dag begon zo goed.. hahah ja we hadden afgelopen week voor het eerst een week met corvee.

Maar na het toiletten poetsen begon het echte werk. Oh wacht we waren er trouwens met tien vrijwilligers: Constantin, Julian, Niklas en Jackie uit Duitsland, Alistair uit Engeland, Magdalena uit Oostenrijk, Maya en Sarah uit de USA en Nienke en ik uit Nederland. Maar het echte werk begon dus verder met huizen "bouwen". We splitsten op in drie groepen: de sterke jongens zonder Alistair (want ja zijn had had na de forestry conservation twee grote stukke bloedende blaren erbij gekregen, hij is echt een pechvogel) maar met Maya en wat zij hebben gedaan daar ben ik niet achter gekomen, zwaar werk noemde Tho (onze coordinator) het. De tweede groep bestond uit Lena, Nienke, Sarah en Ghan zij gingen verder met een huis metselen. En ik vormde samen met Alistair en Jackie de laatste groep en wij moesten bierflessen in de muur metselen wat echt super leuk was maar ook best wel frustrerend omdat het cement de hele tijd over de fles dreigde heen te zakken.

We hadden na het werk 1,5 uur de tijd om te douchen alleen de douches hadden totaal geen waterdruk dus het duurt sowieso al een uur om je haar te wassen. Dus tante Janny geen beesten meer alleen douches met geen waterdruk en toiletten die verstopt raakten. Al hoewel er zat wel twee keer een hele grote spin op de wcbril alleen daar was ik niet bij (gelukkig ^^) dat heb ik alleen gehoord.

Na het douchen gingen we naar een markt waar we 50 baht kregen om eten van te kopen, in plaats van eten kocht ik een short. Maar vrees niet ik verhonger mezelf niet, ik heb wel gewoon gegeten ik heb het alleen bij de 7/11 gekocht.

Voor alle mensen die het raar vinden warme chocolademelk te drinken hier, het smaakt toch echt heel lekker!!! En mevrouw de Leeuw ook de patat hier is lekker, het smaakt gewoon hetzelfde als in Nederland! En nog bedankt voor het opzoeken, dan weet ik dat ook weer :)

Liefs, Rianne

Reacties

Reacties

Laurens

Die flessen in de muur zijn echt meesterlijk!! Die wil ik ook!!

Anita en ruud

Goed bezig hoor ;)
En pannenkoeken en patat klinkt niet verkeerd ha ha

Groetjes ons en veel plezier!

Janny van Leeuwen

Hey Rianne, mooie foto's zeg, en weer een mooi verhaal. Als je straks weer thuis bent ben je vast niet meer zo bang voor spinnen enzo met alles wat je nu meemaakt. Leuk dat die flessen 'hergebruikt' worden. Ben weer nieuwsgierig naar je volgende verhaal. Geniet ervan. Volgens het nieuws hier is het daar nu warmer dan ooit, pas goed op jezelf.
Lieve groet, tante Janny

Jim

Hoi Rianne, leuk om al je verhalen te lezen, fijn dat je het naar je zin hebt. Nog veel plezier de komende tijd!
Gr Jim

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active